Wednesday, September 17, 2008

MOMENT 2 SHARE

Gunakan NIKMAT untuk KHIDMAT

Selari dengan moto Rakan Masyarakat SRMUTP, satu program kemasyarakatan berkala, MOMENT 2 SHARE telah diperancangkan dari Ogos-Disember 2008.
Rakan Muda Moment 2 Share merupakan satu program kemasyarakatan yang berkonsepkan PEMBANGUNAN INSAN secara BERKALA terhadap golongan sasar. Objektif utama program ini adalah untuk menggalakkan para mahasiswa membantu memajukan masyarakat setempat dalam pelbagai aspek terutamanya kepentingan ILMU dalam kehidupan.

Alhamdulillah, peringkat pertama program telah berjaya direalisasikan dengan jayanya pada 30 Ogos 2008 yang lepas. seramai 20 orang fesilitator dan 88 orang anak-anak desa terlibat dalam menjayakannya. Congrats :)

Program motivasi seperti ini amat efektif bagi membantu para pelajar (khasnya anak-anak kampung) meningkatkan kembali kesedaran pentingnya pelajaran dan membantu mereka berfikir mengenai masa depan yang hendak dicapai. Selain itu. motivasi seperti ini akan dapat membantu para pelajar menjadi lebih focus akan matlamat dan cita-cita mereka seperti yang diharapkan dari modul Our Future.. Sepanjang program ini juga, kami menyelitkan beberapa modul yang meransang minda para pelajar untuk menjadi lebih kreatif dan dapat mengaitkan prinsip asas sains yang dibelajar di sekolah seperti kestabilan, ketinggian dan kekuatan. Elemen ini diterapkan dan diperjelaskan oleh para fesilitator ketika modul Tower Maniac.


Di pengakhir program, para fesilitator akan memberi kata-kata nasihat untuk adik-adik supaya lebih bersemangat meneruskan persekolahan dan juga mengejar cita-cita.

Beberapa borang maklum balas yang diedarkan untuk diisi oleh peserta majoritinya memberi maklum balas yang positif. Selain itu, kami turut memberikan beberapa soalan yang dapat membantu kami menspesifikasikan mata pelajaran yang menjadi masalah utama para peserta. Dengan ini, kami dapat membantu secara khusus program pembelajaran mereka pada aktiviti akan datang. Insyaallah...

~LIFE is about SHARING, We need What others Have...We have What others Need~

No comments: